Sobodajalci niso soodgovorni za prekrške svojih gostov

V začetku septembra je časnik Finance objavil novico, da je policija oglobila sobodajalko iz Lesc, ker naj ne bi preverila, kako dolgo je njena gostja preživela v Sloveniji. Sobodajalka naj bi eno noč v enem izmed svojih apartmajev gostila bolgarsko državljanko, katero je po zakonu vpisala v knjigo gostov in podatke tudi posredovala policiji. Policija naj bi jo oglobila, ker je ugotovila, da je bila Bolgarka med bivanjem pri sobodajalki v Sloveniji že več kot 90 dni, kar naj bi sobodajalko naredilo za sokrivo. Zakon bi namreč, po pisanju Financ, morala poznati in v takem primeru bi morala gostu odreči gostoljubje.

hotel

Primer je sprožil številne polemike in to upravičeno, saj so se pojavila tudi vprašanja ali bodo v prihodnje sobodajalci primorani začeti »vohljati« za svojimi gosti. Vse le zato, da bi se ognili kazni.

Tudi mi smo se o tem dogodku pozanimali pri policiji in jih povprašali, če bi v prihodnje sobodajalci potrebovali tudi pisno izjavo gostov, da ne bivajo v Sloveniji več kot 90 dni. S policije so nam odgovorili, da bi bila tovrstna izjava odveč oz. celo nezakonita, saj sobodajalci, po njihovem, nimajo nobene zakonske podlage za ugotavljanje kršitev Zakona o tujcih, ki so jih storili njihovi gostje.

Dodajajo tudi, da so preučili zgoraj omenjeni primer in da pod nobenim pogojem ni mogoče sobodajalki očitati prekrška, saj predpisi ne določajo, da bi sobodajalci lahko sami preverjali zakonitost bivanja. Tudi zato posledično ne morejo biti soodgovorni za prekrške storjene s strani njihovih gostov. Imajo pa seveda druge obveznosti (prijavljanje gosta na policijo v 12ih urah od prijave, …).

Kot kaže gre torej za še en primer, ki je povzročil pravo razburjenje in tudi manjšo zmedo med ljudmi. Za sobodajalce je najpomembnejše, da lahko mirno in brez dodatnih obveznosti svoje delo opravljajo nemoteno še naprej.

Kaj imajo skupnega Donald Trump, Dalai Lama in Alenka Bratušek?

In kaj imate vi skupnega z njimi? Pa tudi z mano? In Kim Kardashian?

Nesmiselno bi bilo zagovarjati stališče, da smo se vsi rodili v enake pogoje – medtem ko so nekomu milijoni položeni praktično v zibelko, se nekdo drug rodi v nerazvitem delu Indije. A kljub temu smo si v nečem povsem enaki, saj ima dan prav za vse izmed nas 24 ur. Razlikujemo se samo v tem, kako jih porabimo.

The-clock

Tudi koledarsko smo že krepko stopili v pomlad in poleg tega, da opazujemo prebujanje narave, marsikdo ta letni čas povezuje tudi z malo bolj neprijazno besedno zvezo – “spomladansko čiščenje”.

Počistimo pa lahko tudi bolj metaforično, svoje delovne procese. V nadaljevanju bomo pregledali nekaj preprostih tehnik, ki so izjemno učinkovite pri zagotavljanju večje produktivnosti… ne samo na delovnem mestu, pač pa tudi v privatnem življenju.

  1. Dan začnimo s kratkim premislekom, ob jutranji kavi, zajtrku ali na poti v službo. Odgovorimo si na vprašanje: “Katere so najpomembnejše 3 stvari, ki bi jih moral opraviti danes?” Delajte z načrtom! Še lažje bo šlo, če si opravila zapišete in oblikujete dnevni “to-do” seznam. Pa še en nasvet iz prakse, zjutraj začnite z najtežjim opravilom, tako se bo vsako naslednje opravilo zdelo lažje!
  2. Med delom vedno imejte pred očmi t.i. matriko pomembnosti/nujnosti (ang. Important/Urgent Matrix). matrikaVsako opravilo, ki ga dobite predse uvrstite v enega od kvadrantov in ustrezno ukrepajte – opravila iz kvadrantov III in IV so razlogi, da vam časa primanjkuje, saj gre za (bolj ali manj nujna) nepomembna opravila. Teh se znebite… če so nepomembna in nenujna (npr. ), se jih sploh ne lotite; če so nepomembna in nujna (različne motnje, npr. telefonski klic, neplaniran sestanek) pa omejite njihovo pojavljanje ali jih delegirajte. Naloge, ki jih lahko uvrstite v I. kvadrant so simptomi, da se na področju upravljanja s časom pojavljajo problemi, saj gre namreč za pomembna opravila, ki pa potrebujejo takojšno pozornost in energijo (npr. projekt, ki je tik pred rokom). Idealno svoj čas namenite opravilom iz II. kvadranta, saj imajo ta na dolgi rok največjo pomembnost (npr. paniranje, grajenje odnosov, ipd.).
  3. Nenehno si zastavljajte ključno vprašanje: “Je to kar ravnokar počnem najboljša poraba mojega časa?
  4. Opravila razporedite v enostavno tabelico z naslednjimi stoplci: naloga, prioriteta, rok, kdo drug (razen mene) lahko nalogo opravi?
  5. Na koncu vsakega dneva (na poti iz službe domov ali zvečer v postelji) pomislite, kaj ste danes naredili. Če smo v sklopu prve točke govorili o “to-do” seznamu, potem gre v tem primeru za “done-list”, torej seznam zaključenih nalog. Kako to narediti najbolj elegantno? Če pri delu uporabljate CRM sistem, lahko preprosto pregledate seznam zaključenih nalog, skupaj s podatkom o tem koliko časa vam je posamezna aktivnost vzela, za kakšen tip aktivnosti je šlo, ipd. Nastavite lahko tudi opomnike, tako da nikoli ne pozabite na naloge, ki vas morda še čakajo. Tovrsten pregled lahko naredite o tudi konec tedna, za celoten teden.

Zaenkrat naj bo teh 5 nasvetov dovolj. Uporabite jih v praksi in se sami prepričajte, da delujejo. Edini problem, ki se bo pojavil pri tem je, da vam bo ostalo preveč prostega časa…

Naslednjič bomo pozornost namenili nekaterim orodjem, ki vam bodo še dodatno pomagala pri upoštevanju in uveljavljanju današnjih naukov. Do takrat pa veliko uspeha!

 

Kje so stranke?

V prazničnih časih se pogosto zazremo v leto, ki je za nami, pregledamo preteklo poslovanje, priložnosti, ki smo jih izkoristili in tiste, ki smo jih morda izpustili. Hkrati pa pogled obrnemo v prihodnost, iskajoč načine, kako še izboljšati poslovanje.

Razmišljamo kje najti stranke, kako navezati stik z njimi, jim predstaviti svoje izdelke ter se dogovoriti za sodelovanje. Medtem ko se tehnologija neustavljivo razvija in se pojavljajo številni novi načini komunikacije s strankami, pa kljub vsemu kot nezamenljiv stik s kupci predstavlja – dobri stari sejem.

Ker se tudi mi pogosto udeležujemo različnih sejmov (v preteklem letu npr. Teden računovodij, Kongres računovodskih servisov in IT Carinthia v Celovcu, kjer smo bili edini slovenski predstavnik) bi želeli deliti nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo še kako prav prišli, ko boste načrtovali svojo naslednjo udeležbo na enem od sejmov.

Pred sejmom:

  1. Skrbno izberite pravi sejem – gre za velik vložek časa, denarja in resursov.
  2. Preberite sejemsko gradivo – kontaktirajte organizatorje, ki naj vam posredujejo informacije o terminih, lokaciji, prostorih, ipd. Pozanimajte se tudi za zanimive in poznane predavatelje, ki bodo nastopili in razmislite, kako tematiko njihovih predavanj povezati s svojimi produkti. Morda se že pred sejmom celo povežete z določenim predavateljem in se dogovorite, da vaš izdelek ali storitev omeni kot primer dobre prakse…
  3. Določite cilje in kriterije ocenjevanja uspeha. Bodite specifični: ali želite povečati svojo prepoznavnost, priti v stik s potencialnimi strankami, preveriti konkurenco? Cilji naj bodo konkretni in merljivi, npr. “vsak dan sejma želimo pridobiti 3 nove stranke”. Pripravite tudi seznam ljudi, ki jih želite srečati na sejmu.
  4. Svoj načrt nastopa na sejmu zapišite – okvirni plan/urnik s seznamom načrtovanih aktivnosti, odgovorne osebe za njihovo izvedbo.
  5. Razvijte glavno sporočilo svojega nastopa – kot vsak dober oglas, mora imeti tudi vaš nastop poglavitno sporočilo, ki ga prenaša obiskovalcem. Nikoli ne pričakujte, da vas bodo obiskovalci našli sami – najdite način, da boste izstopali iz množice razstavljavcev. Pripravite odprto, vabljivo stojnico – ne zaprite dostopa z mizami, povabite obiskovalce, da pristopijo k vam. Uporabite zanimive grafike, video in ostale načine, ki ujamejo pozornost. Oblikujte tudi reklamno gradivo za stojnico.
  6. Oglašujte svoj nastop na sejmu – poslužite se obveščanja preko socialnih omrežij, na katerih ste prisotni (Facebook, LinkedIn, Twitter, ipd.), svoje potencialne in obstoječe stranke, partnerje, ipd. o tem obvestite tudi preko direktne pošte (to lahko z najnižjimi stroški dosežete z uporabo CRM orodja, ki omogoča pošiljanje masovne e-pošte). Obiskovalce privabite s posebno ponudbo, ki jih bo privabila na vašo stojnico:
    • ponudite jim brezplačno darilo,
    • priredite nagradno igro,
    • ponudite priložnost, da spoznajo direktorja vašega podjetja,
    • ponudite možnost preizkusa vašega izdelka,
    • ponudite strokoven pogovor ali razlago pomembnih trendov v panogi, ipd.
  7. Ustvarite identiteto za svoje osebje – dress code (enake majice, priponke, ipd.).
  8. Svoje osebje pripravite za nastop na sejmu – vedeti morajo, kaj se od njih pričakuje, kdo bo prisoten ob stojnici, kdo se bo sprehajal med udeleženci, kdo se bo udeležil posameznega predavanja. Vsak zaposleni naj bo ambasador vašega podjetja.

Med sejmom:

  1. Pripravite rotacijo osebja na stojnici – zaposlenim dajte priložnost, da si privoščijo kosilo in nekaj oddiha, tako bodo boljše volje
  2. Osebje opomnite, da si zapisuje vse informacije o potencialnih strankah in naj od njih s postavljanjem pravih vprašanj izvejo informacije, ki vas zanimajo.
  3. Osebje spodbujajte, da prijazno in z nasmehom pozdravlja obiskovalce. Če obiskovalcu vaša ponudba ne ustreza, ga usmerite v pravo smer, tudi v primeru, da s tem nekaj posla naredite svojim konkurentom – prej ali slej bo usluga vrnjena.

Po sejmu:

  1. Takoj pošljite material, za katerega ste se dogovorili. Študije kažejo, da večina potencialov s sejma ni nikoli kontaktiranih, kar pomeni, da ste zapravljali svoj čas in denar. Naslednji kontakt naj se zgodi v petih dneh po sejmu in ne čez nekaj tednov, ko vas udeleženci že pozabijo. Zato je ključno, da imate oblikujete načrt, se pripravite, in nato tudi izvedete ustrezne aktivnosti.
  2. V pošti (kuverti / Zadeva v e-mailu) omenite ime svojega podjetja in sejma, tako da bo naslovnik vedel, kdo ste in kje ste se srečali.
  3. Potencialom čim bolj olajšajte odziv – naj vaša literatura vsebuje dovolj informacij in jasne napotke za naslednji korak.
  4. Sledite potencialnim strankam – beležite kontakte z obiskovalci, ki izkažejo interes za vaše izdelke ali storitve (najprimernejše orodje za tovrstne aktivnosti je CRM rešitev, ki omogoča beleženje kontaktnih podatkov in pretekle komunikacije, vodenje prodajnih priložnosti in lijaka, itd.).
  5. Analizirajte svoj nastop – kaj je šlo v redu in kaj ne? Kaj bi lahko izboljšali? Kakšen je bil odziv strank?

Ni naključje, da je največ nasvetov zbranih pod naslovom “Pred sejmom”. Priprava je bistvenega pomena. Benjamin Franklin je dejal:

By failing to prepare, you are preparing to fail.

Torej – če se ne uspete pripraviti, se pripravite na neuspeh. In to še kako drži za udeležbo na sejmu.

V letu, ki prihaja, vam želimo vse najlepše – in uspešne udeležbe na sejmih! Vidimo se marca na CeBIT-u v Nemčiji!

IT Carinthia 2013

IT Carinthia v Celovcu, kjer smo bili edini slovenski predstavnik